Zakres działania

REGULAMIN Komendy Powiatowej Policji w Oleśnicy z dnia 7 lipiec 2015r.

Regulamin

Komendy Powiatowej Policji

w OLEŚNICY

z dnia 7 lipiec 2015

 

Na podstawie art. 7 ust. 4 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 roku o Policji (Dz. U. z 2015 r., poz.355 i poz. 529) ustala się, co następuje:

 

 Rozdział 1

Przepisy ogólne

 

§ 1.

 

  1. Ustala się regulamin Komendy Powiatowej Policji w Oleśnicy, zwaną dalej „Komendą”, która jest jednostką organizacyjną Policji, przy pomocy, której Komendant Powiatowy Policji wOleśnicy zwany dalej „Komendantem” realizuje zadania określone w ustawach i aktach wykonawczych wydanych na ich podstawie.

     

  2. Regulamin Komendy określa:

  3. strukturę organizacyjną Komendy;

  4. tryb kierowania Komendą;

  5. zadania komórek organizacyjnych Komendy.

 

§ 2.

 

  1. Zadania Komendy określają odrębne przepisy Komendanta Głównego Policji w sprawie szczegółowych zasad organizacji i zakresu działania komend, komisariatów i innych jednostek organizacyjnych Policji.

  2. Szczegółowy sposób realizacji obowiązków i uprawnień przełożonych oraz podwładnych przy wykonywaniu zadań Komendy określają odrębne przepisy Komendanta Głównego Policji o funkcjonowaniu organizacji hierarchicznej w Policji.

  3. Terytorialny zasięg działania Komendyobejmuje obszar administracyjny powiatu.

  4. Siedziba Komendy znajduje się w Oleśnicy przy ulicy Hallera 3.

     

    § 3.

     

  5. Komendant wykonuje na obszarze powiatu oleśnickiego zadania Policji
    w sprawach ochrony bezpieczeństwa ludzi oraz utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego, określone w ustawach i przepisach wykonawczych wydanych na podstawie ustaw.

  6. Komendant podlega:

1)    Staroście Oleśnickiemu w zakresie funkcjonowania zespolonych służb, inspekcji       i straży powiatowych, z wyjątkiem spraw dotyczących:

  1. wykonywania czynności operacyjno-rozpoznawczych, dochodzeniowo-śledczych i czynności z zakresu ścigania wykroczeń;

  2. wydawania indywidualnych aktów administracyjnych, jeżeli ustawy tak stanowią.

    2)    Komendantowi Wojewódzkiemu Policji we Wrocławiu, w zakresie wynikającym
    z ustawowych funkcji przełożonego wszystkich policjantów na terenie swojego działania oraz organu administracji rządowej, właściwego w sprawach ochrony bezpieczeństwa ludzi oraz utrzymywania bezpieczeństwa i porządku publicznego.

     

    § 4.

     

  3. Policjanci są zobowiązani do noszenia przepisowego umundurowania i wyposażeniaw czasie służby. Obowiązek ten nie ma zastosowania w przypadkach określonychw odrębnych przepisach.

     

  4. Rozkład czasu służby policjantów określają odrębne przepisy.

     

  5. Służba i praca w Komendzie w dniach od poniedziałku do piątku rozpoczyna sięo godzinie 7³° i kończy o godzinie 15³°. Powyższe nie dotyczy służby lub pracy wykonywanej w systemie zmianowym oraz przemiennym.

     

  6. Policjanci i pracownicy są zobowiązani w dniach służby i pracy do potwierdzenia,
    w przeznaczonych do tego celu ewidencjach, jej rozpoczęcie oraz każdorazowe opuszczenie miejsca jej pełnienia lub wykonywania, za zgodą bezpośredniego przełożonego.

    § 5.

     

Komendant przyjmuje obywateli w sprawach skargi i wniosków w każdy poniedziałek                  w godzinach od 15°° do 17°°.

 

Rozdział 2

Struktura organizacyjna

 

§ 6.

 

  1. Kierownictwo Komendy stanowią:

  2. Komendant;

  3. I Zastępca Komendanta.

     

  4. W skład Komendy wchodzą następujące komórki organizacyjne:

    1) w służbie kryminalnej:

    a)    Wydział Kryminalny,

    b)    Wydział Dochodzeniowo-Śledczy;

           2) w służbie prewencyjnej:

    1. Wydział Prewencji,

    2. Wydział Ruchu Drogowego,

    3. Rewir Dzielnicowych,

    4. Posterunek Policji w Dobroszycach,

    5. Jednoosobowe Stanowisko do spraw Prasowo-Informacyjnych,

    6. Jednoosobowe Stanowisko do spraw Postępowań Administracyjnych;

      3)  w służbie wspomagającej działalność Policji w zakresie organizacyjnym, logistycznym i technicznym:

       

      a)  Zespół Kadr i Szkolenia,

      b)  Zespół Wspomagający,

      c)  Jednoosobowe Stanowisko do spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy,

      d)  Jednoosobowe Stanowisko do spraw Prezydialnych,

      e)  Zespół do spraw Ochrony Informacji Niejawnych.

       

      § 7.

       

         W strukturze organizacyjnej Komendy pozostają:

      1)  Komisariat Policji w Sycowie,

      2)  Komisariat Policji w Bierutowie,

      3)  Komisariat Policji w Twardogórze,

         które posiadają odrębne regulaminy organizacyjne.

 

Rozdział 3

Tryb kierowania Komendą

 

§ 8.

 

  1. Komendą kieruje Komendant przy pomocy I Zastępcy, kierowników komórek organizacyjnych Komendy, zwanych dalej „kierownikami” oraz podległych mu policjantów i pracowników.

     

  2. Komendant określa kartę opisu stanowiska pracy i opisy stanowisk pracy IZastępcy Komendanta i Komendantów Komisariatów oraz podległych policjantów i pracowników oraz zakres szczegółowych zadań podległych komórek organizacyjnych.

     

  3. Karty opisu stanowisk pracy sporządza się w trybie i na zasadach określonych w przepisachw sprawie szczegółowych zasad organizacji i zakresu działania komend, komisariatów i innych jednostek organizacyjnych Policji.

     

  4. Opisy stanowisk pracy osób zatrudnionych na podstawie przepisów o służbie cywilnej sporządza się na podstawie tych przepisów.

     

  5. Komendant może upoważnić poszczególnych policjantów lub pracownikówdo wydawania w jego imieniu decyzji w określonych sprawach.

     

  6. Komendant może powoływać stałe lub doraźne zespoły, komisje lub osoby, do realizacji funkcji koordynacyjnych, konsultacyjnych, doradczych i opiniodawczych.

     

  7. Komendantowi podlegają kierownicy komórek organizacyjnych , o których mowa w § 6 ust. 2 oraz § 7.

 

  1. Komendant sprawuje nadzór nad komórkami organizacyjnymi Komendy, o których mowa w § 6 ust. 2 pkt 2 , § 6 ust. 2 pkt 3lit. a,b,c,d oraz § 7.

     

  2. W razie nieobecności Komendanta zastępuje go I Zastępca Komendanta.

     

  3. Zakres zastępstwa, o którym mowa w ust. 9 obejmuje wykonywanie wszystkich zadań, chyba, że Komendant postanowi inaczej.

     

§ 9.

 

1.    I Zastępca Komendanta sprawuje nadzór nad komórkami organizacyjnymi, o których mowa w § 6 ust. 2 pkt 1  oraz  § 6 ust. 3  lit. e.

 

2.   I Zastępca Komendanta realizuje zadania oraz reprezentuje Komendanta w kontaktach       z podmiotami poza policyjnymi, w zakresie przypisanej właściwości rzeczowej wynikającej z zadań Komendanta, o których mowa w § 3 ust. 1.

 

  1. W razie czasowej niemożności sprawowania nadzoru przezI Zastępcę Komendanta, zgodnego z właściwością określoną w ust. 1, funkcję tę wykonuje wskazany przez Komendanta policjant.

§ 10.

 

  1. Komórką organizacyjną Komendy kieruje jej kierownik przy pomocy I Zastępcy, kierowników podległych komórek organizacyjnych oraz podległych policjantówi pracowników.

 

  1. Kierownik komórki organizacyjnej Komendy zwany dalej „kierownikiem” określa zakres szczegółowych zadań podległej komórki organizacyjnej, a także karty opisu stanowiska pracy i opisy stanowisk pracy zastępcy oraz podległych policjantów i pracowników.

     

  2. Zapis § 8 ust. 3 i 4 stosuje się odpowiednio.

     

  3. Kierownik jest obowiązany do niezwłocznej aktualizacji zakresu szczegółowych zadań
    i opisów stanowisk, o których mowa w ust. 2.

     

  4. Kierownika zastępuje w czasie jego nieobecności zastępca albo policjant lub pracownik wskazany przez tego kierownika.

     

  5. Zastępowanie kierownika obejmuje wykonywanie zadań, o których mowa w regulaminie, chyba, że kierownik określił inny zakres zastępstwa.

     

  6. Kierownik może zlecać podległym kierownikom komórek organizacyjnych lub policjantom albo pracownikom wykonywanie czynności innych niż ustalone w opisie stanowiska służbowego.

     

  7. Kierownik obowiązany jest stwarzać warunki do sprawnej realizacji zadań służbowych, kształcenia i doskonalenia zawodowego oraz kształtowania właściwych postaw etycznych.

  8. Kierownik komórki organizacyjnej Komendy zwany dalej “kierownikiem”, realizuje zadania oraz reprezentuje Komendanta Powiatowego Policji w kontaktach z podmiotami poza policyjnymi, w zakresie przypisanej właściwości rzeczowej wynikającej z zadań Komendanta Powiatowego Policji.

 

Rozdział 4

Zadania komórek organizacyjnych Komendy

 

§ 11.

 

Do zadań Wydziału Kryminalnego należy w szczególności:

 

  1. prowadzenie działań operacyjnych ukierunkowanych na wsparcie procesu wykrywczegow sprawach o najgroźniejsze przestępstwa dokonywane na terenie powiatu, łączniez udziałem w czynnościach na miejscu zdarzenia;

     

  2. przekazywanie wytycznych, opracowań dotyczących nowych form przestępczości kryminalnej otrzymanych z Biura Kryminalnego Komendy Głównej Policji oraz Wydziałów KWP we Wrocławiu;

     

  3. koordynowanie czynności operacyjno-rozpoznawczych funkcjonariuszy pionu kryminalnego w zakresie rozpoznawania, zapobiegania i zwalczania przestępczości kryminalnej oraz wykrywania i ścigania sprawców przestępstw;

     

  4. zapewnienie prawidłowego obiegu informacji o zdarzeniach kryminalnych i ich sprawcach;

     

  5. stała współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi funkcjonującymi w strukturach Komendy;

     

  6. koordynowanie działań i systematyczna współpraca z organami, instytucjami poza policyjnymi, których zakres działań obejmuje ochronę stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego;

     

  7. opracowywanie analiz struktury, dynamiki i geografii przestępczości w celu dokonywania ocen skuteczności oraz zwiększenia efektywności zwalczania przestępstw kryminalnych;

     

  8. < >

    pozyskiwanie i prowadzenie osobowych źródeł informacji, właściwe ich rozmieszczeniei wykorzystanie;

     

  9. rozpoznawanie środowisk i osób podejrzanych o popełnienie przestępstw kryminalnychi gospodarczych;

     

  10. rozpoznawanie wszelkich zjawisk zachodzących w gospodarce w celu przeciwdziałania patologiom;

     

  11. rozpoznawanie i zwalczanie przestępczości związanej z procesem prywatyzacji, niegospodarności, łapownictwa, obrotem towarowym z zagranicą, przestępczości podatkowej, dewizowej i innej godzącej w interes Skarbu Państwa;

     

  12. organizowanie i nadzorowanie czynności poszukiwawczych za osobami ukrywającymi się przed organami ścigania i wymiarem sprawiedliwości, zaginionych oraz identyfikacja nn zwłok;

     

  13. organizacja współdziałania między pionem dochodzeniowo – śledczym i pionem kryminalnym Komendy, a także z podmiotami zewnętrznymi w celu przeprowadzenia wspólnych działań kontrolnych;

     

  14. podejmowanie działań operacyjno - rozpoznawczych, mających na celu ujawnianie źródeł i zapobieganie przestępczości gospodarczej;

     

  15. rozpoznawanie środowisk o charakterze ekstermistycznym i terrorystycznymoraz działań skierowanych przeciwko tym zjawiskom;

     

  16. wykonywanie zadań dotyczących organizacji i realizacji konwojów oraz doprowadzeń osóbw oparciu o obowiązujące przepisy w tym zakresie;

     

  17. ujawnianie i identyfikacja mienia podlegającego zabezpieczeniu w postępowaniu karnym, współdziałanie w przedmiotowym zakresie Koordynatora Lokalnego z Koordynatorem Wojewódzkim ds. odzyskiwania mienia i zabezpieczenia majątkowego, a także organami skarbowymi;

     

  18. realizowanie czynności związanych z udzielaniem ochrony i pomocy pokrzywdzonym i świadkom oraz innym osobom zagrożonym zamachami na życie i zdrowie;

     

  19. organizowanie i prowadzenie działalności informacyjnej w porozumieniu z oficerem prasowym Komendanta;

     

  20. podnoszenie kwalifikacji policjantów i pracowników komórek służby kryminalnej Komendy oraz jednostek podległych, poprzez organizowanie doskonalenia zawodowego w zakresie obowiązującego stanu prawnego;

     

     

§ 12.

 

Do zadań Wydziału Dochodzeniowo-Śledczego należy w szczególności:

 

1)    prowadzenie postępowań przygotowawczych i śledztw zleconych w sprawach karnych;

 

2)    prowadzenie czynności sprawdzających w trybie art. 307 kpk i prowadzenie postępowań           w niezbędnym zakresie w trybie art. 308 kpk;

 

3)    zbieranie materiału dowodowego i wykorzystanie go w procesie wykrywczym zgodnie               z    przepisami i trybem przewidzianym w kpk;

 

4)    prowadzenie rejestracji procesowej i statystycznej własnych postępowań przygotowawczych;

 

5)    dokonywanie rejestracji i sprawdzeń rzeczy utraconych, sporządzania daktyloskopii osób    podejrzanych;

 

6)    współdziałanie  z innymi jednostkami Policji, Prokuratury, Sądów;

 

7)    wykonywanie procesowych pomocy prawnych na rzecz innych jednostek Policji        oraz  uprawnionych organów;

 

8)    nadzorowanie pracy procesowej komórek dochodzeniowych w jednostkach podległych    Komendzie;

 

9)    prowadzenie magazynu dowodów rzeczowych oraz nadzór w tym zakresie;

 

10)  prowadzenie szkoleń w ramach doskonalenia zawodowego z zakresu pracy dochodzeniowo-śledczej;

 

  1. nadzorowanie pracy techników kryminalistyki;

     

  2. wykonywanie zadań dotyczących organizacji i realizacji konwojów oraz doprowadzeń osób w oparciu o obowiązujące przepisy w tym zakresie.

 

§ 13.

 

Do zadań Wydziału Prewencji należy w szczególności :

 

  1. analizowanie stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie powiatu oleśnickiego, diagnozowanie przyczyn niekorzystnych zjawisk i tworzenie programów prewencyjnych ukierunkowanych na zapewnienie porządku i bezpieczeństwa publicznego;

     

  2. koordynowanie i nadzór nad ochroną bezpieczeństwa ludzi oraz porządku publicznego, w tym również w komunikacji kolejowej, komunikacji publicznej, obszarów leśnych oraz na obszarach wodnych:

     

  3. organizacja, wykonanie, nadzór i kontrola działań Policji w zakresie pełnienia służby przez policjantów służb patrolowych i obchodowych,

  4. zapewnienie osobom zamieszkałym na obszarze powiatu bezpieczeństwaiporządkuw miejscach publicznych,

  5. ujawnianie, zapobieganie i zwalczanie zjawisk patologii społecznej, zwłaszcza wśród dzieci i młodzieży,

  6. zwalczanie przestępstw i wykroczeń,

  7. organizowanie, koordynowanie i wykonywanie czynności patrolowychoraz interwencyjnych,

  8. organizowanie, koordynowanie i nadzorowanie funkcjonowania służby dyżurnej,

  9. inicjowanie własnych projektów profilaktycznych oraz ich realizacja,

  10. organizowanie akcji i operacji policyjnych;

     

    1. koordynowanie i nadzór nad działaniami Policji w zakresie zapobiegania i zwalczania wykroczeń:

       

  11. organizowanie , nadzór i kontrola działań w zakresie zapobiegania i zwalczaniawykroczeń,

  12. wykonywanie czynności rozpoznawczych ukierunkowanych na ujawnianie wykroczeń oraz wykrywanie ich sprawców,

  13. współdziałanie z organami administracji publicznej oraz organizacjami społecznymi w zakresie zapobiegania i zwalczania wykroczeń; inicjowanie lokalnej polityki zapobiegania, ujawniania i ścigania sprawców wykroczeń,

  14. tworzenie i realizowanie programów wychowawczych wśród dzieci i młodzieży mających na celu zapobieganie popełnianiu wykroczeń,

  15. miesięczne opracowywanie analiz dotyczących stanu zagrożenia porządku publicznego wykroczeniami,

  16. prowadzenie czynności wyjaśniających w sprawach o wykroczenia, sporządzanie i wnoszenie do sądów wniosków o ukaranie i występowanie w sądach w charakterze oskarżyciela publicznego w sprawach o wykroczenia i wnoszenie przez oskarżyciela publicznego środków odwoławczych,

  17. nadzór nad realizacją przez policjantów postępowania mandatowego;

     

    1. koordynowanie zadań związanych z konwojowaniem, oraz pobytem osób w pomieszczeniach dla osób zatrzymanych:

       

  18. nadzorowanie wykonywania zadań w zakresie organizacji i pełnienia służbyw konwojach oraz podczas doprowadzeń,

  19. nadzorowanie i realizacja zadań w zakresie pełnienia służby, przestrzegania procedur i warunków pobytu osób w pomieszczeniach dla osób zatrzymanych,

  20. kontrolowanie i zapewnieniedokumentacji oraz właściwego stanu technicznegoi sanitarnego pomieszczeń dla osób zatrzymanych;

     

    1. analizowanie zagrożeń i zjawisk kryminogennych, opracowywanie programówz zakresu prewencji kryminalnej oraz współpracy i przedsięwzięć ukierunkowanychna popularyzowanie wiedzy o skutecznych metodach i środkach ich zapobiegania;

       

    2. inicjowanie, koordynowanie i prowadzenie działań umożliwiających sygnalizowanielub zgłaszanie Policji zdarzeń i sytuacji zagrażających ludziom i mieniu,albo porządkowi publicznemu;

       

    3. analizowanie, stały monitoring zagrożeń bezpieczeństwa i porządku publicznegooraz organizowanie, planowanie, koordynowanie i nadzorowanie wykonywania zadań Policji związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa i porządku publicznego podczas organizowanych imprez, uroczystości, zgromadzeń, protestów społecznych, przejazdów uczestników imprez, a także przywracania zakłóconego porządku publicznego;

       

    4. organizowanie współpracy z właściwymi strukturami sztabowymi na poziomie powiatu, w tym z powiatowym sztabem reagowania kryzysowego:

  21. planowanie i organizacja działań własnych oraz koordynowanie działań podległych jednostek Policji w warunkach katastrof naturalnych i awarii technicznych, a także przygotowania do wykonywania zadań w warunkach stanów nadzwyczajnych w państwie,

  22. bieżące współdziałanie z innymi podmiotami systemu obronnego państwa;

     

    1. opracowywanie i uaktualnianie dokumentacji dotyczącej zagrożeń państwa na wypadek wojny oraz w sytuacjach kryzysowych;

       

      10)  realizowanie zadań na Stanowisku Kierowania:

  23. gromadzenie, przetwarzanie i przekazywanie informacji o bieżących wydarzeniach na terenie powiatu oraz zapewnienie właściwej reakcji na zgłoszone wydarzenia,

  24. realizowanie zadań wynikających z obowiązków służby dyżurnej określonychw przepisach państwowych, resortowych oraz Komendanta Wojewódzkiego Policji we Wrocławiu i Komendanta Powiatowego Policji w Oleśnicy,

  25. zapewnienie koordynacji rozwinięcia działań Policji w warunkach szczególnych zagrożeń do czasu powołania struktur dowódczo – sztabowych na szczeblu jednostki,

  26. kierowanie do działań w trybie alarmowym dostępnych sił i środków,

  27. realizowanie procedur alarmowania stanu osobowego Komendy,

  28. utrzymywanie stałego kontaktu z pozapolicyjnymi służbami dyżurnymi szczebla powiatowego,

  29. organizowanie działań związanych z zaistniałymi poważnymi zdarzeniami,w tym w szczególności wykorzystania grup operacyjno – dochodzeniowych, właściwych służb Policji oraz specjalistycznych jednostek i instytucji współdziałających z Policją,

  30. współdziałanie z dyżurnymi jednostek ościennych i dyżurnymi KWP we Wrocławiu oraz realizowanie ich poleceń;

     

    11) organizowanie, koordynowanie i nadzorowanie funkcjonowania i szkolenia Nieetatowych Oddziałów Prewencji oraz przygotowanie do reagowania i realizacji zadań w sytuacjach kryzysowych. Udział w ćwiczeniach oraz zabezpieczanie i realizacja zadań w ramach prowadzonych akcji, operacji policyjnych;

     

    12)  organizowanie, koordynowanie i nadzorowanie funkcjonowania i szkolenia policjantów wchodzących w skład Nieetatowej Grupy Realizacyjnej i grupy Minersko Pirotechnicznej oraz przygotowanie do reagowania i realizacji zadań w sytuacjach kryzysowych przez policjantów wchodzących w skład w/w grup. Udział w ćwiczeniach oraz zabezpieczeniach i realizacja zadań w ramach prowadzonych akcji, operacji oraz innych działań policyjnych;

     

    13)  prowadzenie przedsięwzięć planistyczno-obronnych i realizacja przygotowań obronnych we współdziałaniu z odpowiednimi komórkami organizacyjnycmi Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu oraz w ramach realizacji zadań związanych z zabezpieczeniem HNS;

     

    14)  Co najmniej raz w roku zaplanowanie i przygotowanie oraz realizacja ćwiczeń sztabowych, realizowanie zadań przez kierownictwo jednostki oraz policjantów w ramach prowadzonych akcji, operacji oraz innych działań policyjnych w tym również z wykorzystaniem negocjatora. Organizowanie i koordynowanie działań w związku z zaistnieniem poważnych wydarzeń, zarządzanie akcjami;

     

    15)  opracowywanie projektów decyzji Komendy;

     

    16)  prowadzenie postępowań skargowych, wyjaśniających i dyscyplinarnych:

                a) koordynowanie i monitorowanie wydarzeń nadzwyczajnych z udziałem policjantów   i pracowników policji,

                b) przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków kierowanych do             Komendanta;

     

    17) przygotowywanie dokumentacji alarmowej w zakresie osiągania stanów gotowości       do działania i wobec zagrożeń terrorystycznych;

     

    18)  współpracowanie z jednostkami samorządu terytorialnego i administracji publicznej;

     

    19)  organizowanie służby inspekcyjnej i dowódców zmiany prewencyjnej Komendy;

     

    20)  koordynowanie zagadnień związanych z kontrolą zarządczą w jednostce;

     

    21)  realizowanie kontroli instancyjnej z poziomu Komendy;

     

    22)  bieżąca kontrola obszarów współpracy pomiędzy jednostkami i komórkami KPP w celu ujawniania obszarów wymagających zastosowania rozwiązań na poziomie organizacyjnym. Opracowywanie takich rozwiązań i przedstawianie ich Komendantowi Powiatowemu;

     

    23)  Organizowanie, koordynowanie oraz nadzorowanie działań w zakresie zapobiegania i zwalczania przestępczości i demoralizacji nieletnich oraz zjawisk patologicznych wśród dzieci i młodzieży.

     

     

§ 14.

 

Do zadań Rewiru Dzielnicowych należy w szczególności :

 

  1. realizowanie służby obchodowej, a w szczególności:

    a) prowadzenie rozpoznania pod względem osobowym, terenowym zjawisk i zdarzeń   mających wpływ na stan porządku i bezpieczeństwa publicznego,

    b)  realizowanie zadań z zakresu ścigania sprawców przestępstw i wykroczeń,

    c)  realizowanie zadań z zakresu profilaktyki społecznej,

                d) kontrolowanie przestrzegania prawa powszechnie obowiązującego oraz przepisów         prawa;

             

  2. zdobywanie informacji o osobach zamieszkałych lub przebywających w podległym rejonie służbowym, które ze względu na swoją przeszłość, aktualny tryb życiai zachowania stwarzają zagrożenie porządku i bezpieczeństwa publicznego;

     

  3. utrzymywanie kontaktów z osobami, które – z racji wykonywanego zawodu, pełnionej funkcji oraz w związku z ich działalnością społeczną lub zainteresowaniami – mogą mieć wpływ na funkcjonowanie środowiska lokalnego i dzięki którym mogą być podejmowane skuteczne działania zapobiegające popełnianiu przestępstw i wykroczeń;

  4. udzielanie pomocy lub asysty przedstawicielom organów egzekucyjnych i innymuprawnionym osobom, na podstawie odrębnych przepisów prawa;

     

  5. przeciwdziałanie demoralizacji i przestępczości nieletnich;

     

  6. realizowanie zadań wynikających z procedury „Niebieska Karta”;

     

  7. prowadzenie ciągłego rozpoznania rewiru służbowego pod względem osobowo – terenowym, ogólnej charakterystyki rewiru oraz zjawisk mających wpływ na stan ładu, porządku i bezpieczeństwa publicznego również przy wykorzystaniu metod określonych w Zarządzeniu KGP w sprawie metod i form wykonywania przez Policję czynności operacyjno – rozpoznawczych;

     

  8. współdziałanie z samorządem terytorialnym oraz innymi podmiotami działającymi na rzecz zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego;

     

  9. realizacja doprowadzeń osób i konwojów;

     

  10. nadzór nad realizacją przez policjantów postępowania mandatowego;

     

  11. podejmowanie niezbędnych czynności zmierzających do ustalenia miejsc pobytu osób poszukiwanych oraz odzyskania rzeczy utraconych w wyniku przestępstwa lub wykroczenia.

     

     § 15.

 

Do zadań Posterunku Policji w Dobroszycach należy w szczególności :

 

    1)   przeciwdziałanie popełnianiu przestępstw i wykroczeń w miejscach publicznych;

    2)   ujawnianie, zapobieganie i zwalczanie zjawisk patologii społecznej, zwłaszcza wśród dzieci i młodzieży;

    3)   kreowanie w społeczności lokalnej pozytywnego wizerunku Policji oraz podejmowanych przez Policję działań na rzecz bezpieczeństwa i porządku publicznego;

    4)   ujawnianie przestępstw i wykroczeń oraz prowadzenie postępowań przygotowawczych                 i wyjaśniających, w celu wykrycia ich sprawców;

    5)   realizowanie zadań administracyjno – porządkowych;

    6)   współdziałanie z samorządem terytorialnym oraz innymi podmiotami poza policyjnymi działającymi na rzecz bezpieczeństwa i porządku publicznego;

    7)   współpracowanie z innymi komórkami organizacyjnymi Komendy i podległych Komisariatów  w zakresie właściwości rzeczowej Posterunku Policji;

8)   realizacja doprowadzeń osób i konwojów;

    9)   uczestniczenie w szkoleniach organizowanych na poziomie Komendy, w szczególności w zakresie doskonalenia umiejętności wymaganych przy pełnieniu służby                    na poszczególnych stanowiskach w Posterunku Policji;

    10) nadzór nad realizacją przez policjantów postępowania mandatowego;

  11) wykonywanie innych zleconych zadań służbowych przez Komendanta Powiatowego Policji i inne uprawnione organy, a także wynikające ze współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi Komendy.

 

§ 16.

 

Do zadań Wydziału Ruchu Drogowego należy w szczególności :

 

  1. współdziałanie i organizowanie wspólnych przedsięwzięć na rzecz poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym z innymi komórkami organizacyjnymii jednostkami Policji, organizacjami oraz instytucjami;

     

  2. organizowanie i prowadzenie szkoleń policjantów Wydziału Ruchu Drogowego Komendy;

     

  3. prowadzenie i koordynowanie pilotaży transportów ponadnormatywnych oraz pojazdów osób objętych szczególną ochroną;

     

  4. planowanie i organizowanie działań kontrolno – represyjnych zmierzającychdo poprawy bezpieczeństwa użytkowników dróg;

     

  5. opiniowanie projektów organizacji ruchu drogowego w zakresie inżynierii ruchu drogowego na drogach powiatowych i gminnych;

     

  6. realizacja doprowadzeń osób i konwojów;

     

  7. współpracowanie z organami administracji samorządowej oraz innymi instytucjami społecznymi działającymi na rzecz utrzymania ładu i porządku podczas imprezna drogach, udział w zabezpieczeniach imprez związanych z wykorzystaniem drógw sposób szczególny;

     

  8. analizowanie stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego na terenie powiatu oraz podejmowanie działań wynikających z aktualnych zagrożeń;

     

  9. prowadzenie działalności profilaktycznej w zakresie bezpieczeństwa w ruchu drogowym ;

     

  10. obsługiwanie oraz sprawowanie nadzoru nad Systemem Ewidencji Wypadków i Kolizji, a także nadzoru nad ewidencją kierowców naruszających przepisy ruchu drogowego, prowadzoną w Krajowym Systemie Informacyjnym Policji;

     

  11. współpracowanie ze środkami masowego przekazu, zwłaszcza o zasięgu lokalnym, utrzymanie stałego kontaktu w zakresie wymiany informacji dotyczących ruchu drogowego;

     

  12. organizowanie i pełnienie służby na drogach powiatu oraz prowadzenie nad nią nadzoru;

 

  1. wprowadzanie i rejestrowanie kart informacyjnych i kart Prd-5/2;

 

  1. prowadzenie elektronicznego rejestru zatrzymanych praw jazdy i dowodów rejestracyjnychoraz przekazywanie ich odpowiednim wydziałom;

     

  2. nadzór nad realizacją przez policjantów postępowania mandatowego;

 

  1. obsługiwanie firm ubezpieczeniowych w zakresie udzielania informacji o zdarzeniach drogowych.

     

§ 17.

 

Do zadań Jednoosobowego Stanowiska do spraw Prasowo-Informacyjnych należy          w szczególności :

 

  1. wykonywanie działalności prasowo-informacyjnej;

     

  2. realizowanie zadań z zakresu komunikacji wewnętrznej;

     

  3. współpracowanie z samorządami i organizacjami pozarządowymi w zakresie promowania bezpieczeństwa i porządku publicznego;

     

  4. współdziałanie z organami administracji publicznej, szkołami, organizacjami społecznymi oraz mediami zakresie edukacji, profilaktyki wychowawczej i prewencji kryminalnej;

     

  5. współuczestniczenie w badaniach społecznych prowadzonych na potrzeby właściwej komendy wojewódzkiej Policji i innych jednostek organizacyjnych Policji;

     

  6. propagowanie praw człowieka i dbanie o przestrzeganie standardów ich ochrony w Komendzie;

     

  7. realizowanie zadań w zakresie obsługi internetowej Komendy.

 

 

§ 18.

 

Do zadań Zespołu Kadr i Szkolenia należy  w szczególności:

 

  1. przeprowadzanie czynności z zakresu postępowania kwalifikacyjnego dla kandydatów do służby w Policji w trybie i na zasadach określonych w przepisach w sprawie postępowania kwalifikacyjnego do służby w Policji;

     

  2. prowadzenie obsługi związanej z przebiegiem służby i pracy policjantówi pracowników komórek organizacyjnych Komendy;

     

  3. obsługiwanie programu Płatnik w zakresie dokumentacji zgłoszeniowej;

     

  4. opracowywanie decyzji, rozkazów organizacyjno –etatowych, rozkazów personalnych dotyczących policjantów oraz umów i aneksów dotyczących pracowników cywilnych;

     

  5. realizowanie zadań w zakresie tworzenia i doskonalenia struktur organizacyjnychi regulaminów Komendy i podległych jednostek organizacyjnych Policji, w tym prowadzenie i dokonywanie zmian w etatach ;

     

  6. planowanie i tworzenie rezerw osobowych w warunkach zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny w zakresie organizacyjno-etatowym;

     

  7. koordynowanie lokalnego doskonalenia zawodowego policjantów i pracowników Policji;

  8. koordynowanie działalności związanej ze sprawnością fizyczną policjantów Komendy;

     

  9. prowadzenie ewidencji, statystyki i sprawozdawczości w zakresie spraw kadrowych;

     

  10. opracowywanie wniosków oraz projektów decyzji administracyjnych w sprawach osobowych Komendanta Powiatowego Policji;

     

  11. obsługiwanie Systemu Wspomagania Obsługi Policji w zakresie kadrowo-osobowym;

     

  12. sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem dyscypliny służbowej policjantówi regulaminu pracy pracowników Policji w Komendzie oraz podległych Komisariatach;

     

  13. prowadzenie i dokumentowanie ewidencji wykorzystania urlopów policjantówi pracowników Komendy;

     

  14. prowadzenie ewidencji zwolnień lekarskich policjantów i pracowników Komendy;

     

  15. prowadzenie bieżącego stopnia wykorzystania funduszu nagrodowego i funduszu zapomóg Komendy;

     

  16. realizowanie czynności dotyczących przyjęć do służby w Policji oraz propagowanie służby w Policji poprzez spotkania w szkołach i udział w Targach Pracy;

     

  17. prowadzenie elektronicznego dziennika korespondencyjnego oraz administrowaniew zakresie nadawania uprawnień dla funkcjonariuszy i pracowników Komendy;

     

  18. przygotowywanie dokumentacji dotyczącej darowizn i nadzór nad prawidłowym przyjęciem na stan jednostki, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami;

     

  19. prowadzenie Funduszu Wsparcia Policji na rzecz Komendy .

 

§ 19.

 

Do zadań Zespołu Wspomagającego należy  w szczególności:

 

  1. w zakresie zadań mieszkaniowo-socjalnych:

                a) prowadzenie gospodarki mieszkaniowej funkcjonariuszy w ramach posiadanych                     uprawnień:

                - opracowywanie projektów decyzji administracyjnych w sprawach przydziału               i opróżniania lokali mieszkalnych oraz przydziału i opróżniania tymczasowych kwater            przeznaczonych dla policjantów,

                - opracowywanie projektów decyzji administracyjnych w sprawach prawa policjantów  i osób uprawnionych  do pomocy finansowej na uzyskanie lokalu  mieszkalnego  albo     domu jednorodzinnego oraz w sprawach prawa policjantów do równoważnika          pieniężnego za brak i remont lokalu mieszkalnego i naliczanie tych należności,

    - prowadzenie ewidencji osobowej i rzeczowej dot. gospodarki mieszkaniowej,

    - zarządzanie w zakresie prawidłowego i pełnego wykorzystania zasobów lokalowych i gospodarczych

                - współpraca w w/w zakresie z Komendą Wojewódzką Policji we Wrocławiu;

                b) realizowanie funduszu świadczeń socjalnych pracowników cywilnych oraz      prowadzenie rozliczeń Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych i współpraca         w tym zakresie z Komendą Wojewódzką Policji we Wrocławiu;

     

  2. prowadzenie dokumentacji i nadzór nad prawidłową realizacją usług przygotowywaniai rozliczania posiłków profilaktycznymi dla policjantów oraz posiłków dla osób zatrzymanych;

     

  3. naliczanie należności, dystrybucja oraz wstępna weryfikacja należności zimnychi ciepłych napojów dla osób uprawnionych, w zależności od pory roku;

     

  4. prowadzenie gospodarki ewidencji rzeczowych składników majątkowych Komendy -w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami oraz umożliwiający ustalenie prawidłowych stanów i obrotów środków trwałych, pozostałych środków trwałychi materiałów z zakresu techniki specjalnej, biurowej, sprzętu kwaterunkowegoi kulturalno-oświatowego, przeciwpożarowego, remontowo-budowlanego, wyposażenia indywidualnego (specjalnego i odzieży roboczej);

     

  5. prowadzenie inwentaryzacji i wybrakowań składników majątkowych Komendy;

     

  6. sprawdzanie faktur (rachunków, not księgowych) za dostawy i roboty w zakresie potwierdzenia wykonania usług, robót, dostaw i ich ujecia w eweidencjach prowadzonych w Komendzie oraz niezwłoczne ich przekazywanie do Wydziału Finansów KWP we Wrocławiu;

     

  7. prowadzenie sprawozdawczości w zakresie emisji zanieczyszczeń wprowadzanychdo powietrza;

     

  8. utrzymywanie obiektów w stanie sprawności technicznej i prowadzenie gospodarkiw zakresiekonserwacji obiektów służbowych oraz usuwanie awarii w Komendziei jednostkach podległych;

     

  9. współpracowanie z odpowiednimi wydziałami KWP we Wrocławiuw przygotowywaniu umów z podmiotami świadczącymi usługi w zakresie dostawy mediów oraz prowadzenie ewidencji rozliczeń związanych z mediami;

     

  10. sporządzanie dokumentacji niezbędnej do obciążenia podatkiem od nieruchomości;

     

  11. prowadzenie właściwej gospodarki energetycznej oraz prawidłowej gospodarki wodno- ściekowej i spraw związanych z ochroną środowiska;

     

  12. prowadzenie spraw związanych z opałem na potrzeby Komendy;

     

  13. prowadzenie Książek Obiektu Budowlanego;

     

  14. sporządzanie list dodatkowych należności dla funkcjonariuszy i pracowników Policji;

     

  15. sprawdzanie i naliczanie należności przysługujących funkcjonariuszom i pracownikom policji z tytułu krajowych podróży służbowych;

     

  16. zaopatrywanie podległych jednostek i komórek organizacyjnych w materiały niezbędne do prawidłowego funkcjonowania;

     

  17. zapewnienie odpowiednich warunków ochrony przeciwpożarowej w budynkach, obiektach i na terenach użytkowanych przez Komendę poprzez prowadzenie przeglądów w zakresie:stanu dróg ewakuacyjnych, odpowiedniej ilości podręcznego sprzętu gaśniczego oraz dostępności do niego, terminowości wykonywania przeglądów urządzeń przeciwpożarowych oraz instalacji i urządzeń technicznych, ujawniania nieprawidłowości techniczno – budowlanych, mających wpływ na warunki ewakuacji i bezpieczeństwo pożarowe, a także realizacji wniosków i zaleceńz poprzednich przeglądów;

     

  18. prowadzenie postępowań w przypadku powstania szkody w majątku Skarbu Państwa oddanym do użytkowania w Komendzie oraz jednostkach podległych;

     

  19. utrzymywanie czystości w pomieszczeniach służbowych i na terenach przyległych– nadzór nad pracownikami obsługi gospodarczej;

     

  20. naliczanie należności przysługujących biegłym sądowym, kuratorom, wzywanym świadkom oraz osobom przybranym do okazania;

     

  21. przyjmowanie środków pieniężnych oraz prowadzenie ewidencji wpłat:

         a) z nałożonych mandatów karnych gotówkowych, do czasu ich przekazania na konto       lub do kasy Urzędu Wojewódzkiego w terminach wynikających z          obowiązujących          przepisów,

         b) z tytułu dochodów budżetowych, które podlegają niezwłocznemu odprowadzeniu        do KWP we Wrocławiu;

 

  1. prowadzenie gospodarki i ewidencji rzeczowych składników majątkowych Wydziału Transportu KWP we Wrocławiu zgodnie z instrukcją ewidencji rzeczowych składników majątkowych Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu, Komend Miejskich Policji i Komend Powiatowych Policji województwa dolnośląskiego;

     

  2. < >

    obsługiwanie Komendy i podległych jednostek Policji w zakresie zaopatrzeniaw sprzęt i materiały pobrane z KWP we Wrocławiu;

     

  3. prowadzenie ewidencji wypadków i kolizji z udziałem pojazdów służbowych użytkowanych w jednostce oraz sporządzanie meldunków z kolizji i wypadków wg ustalonego wzoru i przesłanie ich do Wydziału Transportu Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu;

     

  4. gospodarowanie sprzętem MPS oraz materiałami pędnymi i smarami w jednostce, zgodnie z obowiązującymi przepisami;

     

  5. wystawianie i rozliczanie książek kontroli pracy sprzętu transportowego Komendy oraz ich przechowywanie oraz pozostałej dokumentacji dotyczącej sprzętu transportowego (m.in. dowody rejestracyjne, karty pojazdów, książki gwarancyjne);

     

  6. przekazywanie sprzętu do warsztatów naprawczych w zakresie naprawy, konserwacji i remontów;

     

  7. prowadzenie ewidencji wydanych zezwoleń na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym lub pojazdem przewożącym wartości pieniężne;

     

  8. prowadzenie ewidencji numerów taktycznych sprzętu transportowego;

     

  9. prowadzenie ewidencji użycia sprzętu transportowego w książce dyspozytora oraz przebiegów kilometrów samochodów służbowych będących na stanie jednostki;

     

  10. realizacja zadań z zakresu planowania napraw i obsługi technicznej pojazdów służbowych;

     

  11. prowadzenie doskonalenia zawodowego z zakresu pracykancelaryjno-biurowejw Komendzie.

§ 20.

 

Do zadań Jednoosobowego Stanowiska do spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy należy w szczególności :

1)    przeprowadzanie kontroli warunków pracy/służby oraz przestrzegania przepisów i zasad        bezpieczeństwa i higieny pracy/służby podczas wykonywania obowiązków służbowych przez funkcjonariuszy i pracowników Policji;

 

2)    bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń;

 

3)    sporządzanie i przedstawianie pracodawcy, co najmniej raz w roku, okresowych analiz  stanu bezpieczeństwa i higieny pracy/służby zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy/służby;

 

4)   udział w opracowywaniu planów organizacyjno - modernizacyjnych Komendy oraz przedstawianie propozycji dotyczących uwzględnienia w tych planach rozwiązań  zapewniających poprawę stanu bezpieczeństwa i higieny pracy;

 

5)   udział w ocenie założeń i dokumentacji dotyczących rozwiązań modernizacyjnych
   i organizacyjnych, a także nowych inwestycji, oraz zgłaszanie wniosków dotyczących    uwzględnienia wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy w tych założeniach
   i dokumentacji;

 

6)        udział w przekazywaniu do użytkowania nowo budowanych lub przebudowywanych obiektów budowlanych albo ich części, w których przewiduje się pomieszczenia  pracy/służby, oraz urządzeń mających wpływ na warunki pracy i bezpieczeństwo funkcjonariuszy/pracowników;

 

7)   przedstawianie pracodawcy wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii     na stanowiskach pracy/służby;

 

8)    udział w opracowywaniu wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ustalaniu zadań osób kierujących pracownikami/funkcjonariuszami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy/służby;

 

9)   opiniowanie szczegółowych instrukcji  dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy na   poszczególnych stanowiskach pracy i służby;

 

10)  udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy/w służbie oraz opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków  oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków;

 

11)   prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących   wypadków przy pracy/w służbie, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o  takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla  zdrowia w środowisku pracy/służby;

 

12)  doradztwo w zakresie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy/służby;

 

13) udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną         pracą/służbą;

 

14) doradztwo w zakresie organizacji i metod pracy na stanowiskach pracy i służby, na których       występują czynniki niebezpieczne, szkodliwe dla zdrowia lub warunki uciążliwe, oraz           doboru najwłaściwszych środków ochrony zbiorowej i indywidualnej;

 

15) współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności      w zakresie organizowania i zapewniania odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie         bezpieczeństwa i higieny pracy/służby oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej       nowo zatrudnionych pracowników i funkcjonariuszy;

 

16) współpraca z laboratoriami upoważnionymi, zgodnie z odrębnymi przepisami, do            dokonywania badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia lub warunków     uciążliwych, występujących w środowisku pracy/służby w zakresie organizowania   tych            badań i pomiarów oraz sposobów ochrony pracowników i funkcjonariuszy przed tymi     czynnikami lub warunkami;

 

17) współdziałanie z lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami i funkcjonariuszami, a w szczególności przy organizowaniu  okresowych i profilaktycznych badań lekarskich pracowników i funkcjonariuszy;

 

18) współdziałanie ze społeczną inspekcją pracy oraz zakładowymi organizacjami związkowymi przy podejmowaniu przez nie działań mających na celu przestrzeganieprzepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy/służby oraz przy podejmowanych   przez       pracodawcę przedsięwzięciach mających na celu poprawę warunków pracy/służby;

 

19)uczestniczenie w konsultacjach w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, a także
            w pracach powołanej przez pracodawcę komisji bezpieczeństwa i higieny pracy oraz
            w innych komisji zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny       pracy/służby,w tym zapobieganiem chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy/w służbie;

 

20) inicjowanie i rozwijanie na terenie jednostki różnych form popularyzacji problematyki    bezpieczeństwa i higieny pracy/służby oraz ergonomii.

 

§ 21.

 

Do zadań Jednoosobowego Stanowiska do spraw Prezydialnych należy                            w szczególności:

 

1)    zapewnienie właściwej obsługi kancelaryjnej Komendanta;

 

2)    rejestrowanie wpływu  dokumentów wewnątrz jednostki, organizowanie obiegu wewnętrznego dokumentów oraz rozdzielanie korespondencji na jednostki terenowe;

 

3)    prowadzenie, gromadzenie i dystrybucja aktów prawnych jednostek nadrzędnych;

 

4)    gromadzenie, dystrybucja i aktualizacja aktów prawnych  wydawanych przez Komendanta;

 

5)    prowadzenie elektronicznego dziennika korespondencyjnego;

 

6)    obsługiwanie poczty elektronicznej Komendy Powiatowej Policji w Oleśnicy;

7)    kontrolowanie jednostek  terenowych pod kątem pracy kancelaryjnej;

 

8)    przyjmowanie, rejestrowanie oraz wydawanie  dowodów osobistych.

 

§ 22.

 

Zespołem kieruje pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych, któremu podlega kierownik kancelarii tajnej.

Do zadań Zespołu do spraw Ochrony Informacji Niejawnych należy  w szczególności:

 

1) przyjmowanie, ewidencjonowanie, przekazywanie i wysyłanie dokumentów niejawnych;

 

2) zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego;

 

3) zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie   ryzyka;

 

4) kontrolowanie ochrony informacji niejawnych oraz przestrzeganie przepisów o ochronie tych    informacji, w szczególności okresowa kontrola ewidencji materiałów i obiegu dokumentów;

 

5)opracowywanie i aktualizowanie, wymagającego akceptacji kierownika jednostki   organizacyjnej, planu ochrony informacji niejawnych w jednostce organizacyjnej, w tym    w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego, i nadzorowanie jego realizacji;

 

6) prowadzenie szkoleń z zakresu ochrony informacji niejawnych w jednostce;

 

7) prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających, poszerzonych oraz kontrolnych postępowań sprawdzających wobec policjantów i pracowników Komendy;

 

8) prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych lub pełniących służbę                    w Komendzie albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia            do dostępu do informacji niejawnych, oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto;

 

9) prowadzenie kancelarii tajnej, w tym ewidencjonowanie, wydawanie, przechowywanie, udostępnianie, przekazywanie i wysyłanie materiałów niejawnych;

 

10) prowadzenie urządzeń ewidencyjnych;

a)   rejestr teczek dokumentów niejawnych, dzienniki i książki ewidencyjne,

b)  dzienniki ewidencyjne dla dokumentów oznaczonych wszystkimi klauzulami             tajności,

c)   karty zapoznania się z dokumentami oznaczonymi klauzulami „ściśle tajne”               i „tajne”,

d)   dziennik ewidencji wydanych materiałów kancelaryjnych,

e)   wykaz przesyłek nadanych;

 

11) sporządzanie spisów akt dokumentacji przekazanej do archiwum i protokołów brakowania dokumentacji kat. BC;

 

12) prowadzenie ewidencji stempli i pieczęci oraz nadzór nad ich wykorzystywaniem
w jednostce;

 

13) przyjmowanie do zasobu archiwalnego: ewidencjonowanie, opracowywanie                  i zabezpieczanie materiałów wytworzonych w Komendzie;

 

14) prowadzenie szkoleń  w zakresie ochrony informacji niejawnych, ochrony danych osobowych oraz zasad  archiwizacji wytwarzanej dokumentacji.

 

 

Rozdział 5

Przepisy przejściowe i końcowe

 

 

§ 23.

 

  1. Kierownicy komórek organizacyjnych w terminie 30 dni od wejścia w życie regulaminu określą zakresy szczegółowych zadań podległych komórek organizacyjnych.

     

  2. Kierownicy komórek organizacyjnych, o których mowa w ust. 1, są zobowiązani niezwłocznie zapoznać podległych policjantów i pracowników z postanowieniami niniejszego regulaminu Komendy.

 

§ 24.

 

Traci moc: regulamin Komendy Powiatowej Policji w Oleśnicy z dnia 9 czerwca 2011 roku zmieniony regulaminem z dnia 26 czerwca 2013r

 

 

§ 25.

 

Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 

 

 

 

KOMENDANT POWIATOWY POLICJI

        W OLEŚNICY

                  p.o.

 

                                                                                      podinsp. Sławomir Tracz

 

 

W porozumieniu

 

KOMENDANT WOJEWÓDZKI POLICJI

                    WE WROCŁAWIU

 

            nadinsp. Wojciech Ołdyński

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Metryczka

Data publikacji : 01.04.2009
Data modyfikacji : 26.08.2015
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Oleśnicy
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Joanna Janowska
Osoba udostępniająca informację:
Joanna Janowska KPP Oleśnica
Osoba modyfikująca informację:
Joanna Janowska
do góry